Ukratko o sajtu:

Cilj ovog sajta je popularizacija, pre svega astronomije, kao i ostalih prirodnih nauka, a poseban naglasak se stavlja na očuvanje životne sredine.

Sajt je namenjen svima koji žele da obogate svoje znanje i raspravljaju o temama koje sajt sadrži i na taj način obogate i moje znanje. Putovanje Svemirom je nezamenljiva avantura koja nam pruža šansu da se upoznamo sa neverovatnim svetom planeta, zvezda, galaksija, kvazara, crnih rupa i još mnoštvo nebeskih tela koje nam putem raznih delova elektromagnetnog spektra pružaju neprocenjive podatke o sebi i evoluciji samog Svemira. Pokušavamo na taj način da otkrijemo i sopstveno poreklo, jer je svaki atom u našem telu nekada bio sastavni deo neke zvezde ili nekog drugog nebeskog tela i to nas čini nerazdvojnim delom poznatog Svemira.

Povezanost astronomije sa ostalim naukama, a koje se mogu naći u tekstovima na sajtu, je sledeća:

Takođe, svako od vas može učestvovati u obogaćivanju sadržaja sajta svojim komentarima ili sopstvenim autorskim delom. Dovoljno je samo poslati svoj tekst na dole navedenu e-mail adresu. Teme teksta moraju biti u skladu sa temama koje sajt tretira. Svaki autor je odgovoran za tačnost teksta koji pošalje.

Ukratko o meni:

Amaterskom astronomijom se bavim skoro 15 godina. Sve je počelo još u osnovnoj školi, ali se ne sećam pravog razloga. Jednostavno me je inspirisalo sve vezano za planete, zvezde, galaksije… Srećom, zanimala me je prava nauka tako da sam na vreme napravio razliku između astrologije i astronomije. To je nešto što bi preporučio svim mladim ljudima željnim znanja.

Kada je došao na red fakultet dosta sam razmišljao o astronomiji, ali sam znao da se kod nas od toga ne može živeti. Međutim, ni od fakulteta na kome sam kasnije diplomirao isto tako ne može da se živi u zaostaloj zemlji Srbiji, iako su nas uveravali da je to posao budućnosti. I jeste, ali ne kod nas. Ipak, poznato je da mi ovde živimo u dalekoj prošlosti i da je kod nas za razliku od Ajnštajnove fizike vreme apsolutan pojam i uvek tapka u mestu.

Zbog svega, sada sam zadovoljan i amaterskom astronomijom.

Vremanom se formirala ideja o osnivanju astronomskog društva, što je na kraju i ostvareno. Osnovao sam astronomsko društvo sa još dvojicom ljubitelja astronomije. Neke ideje smo realizovali, a veći broj tek dolazi na red.

Sajt astronomskog društva Bor je na adresi: adbor.org

Plan je da sadržaj sajta AD BOR-a bude edukativnog karaktera, pored vesti o aktivnostima društva.

Radio sam kao nastavnik biologije u osnovnoj školi i mogu reći da je posao u redu. Međutim, nije mi se dopao jer u takvom poslu nema mnogo izazova. Kasnije sam radio kao inženjer na mostogradnji u jednoj francuskoj firmi, ali ne kao građevinac već u cilju očuvanja radne i životne sredine. E to je već bio izazov. Francuzi zahtevaju mnogo, a naši naravno ne dozvoljavaju ništa. Tu sam video koliko smo mi daleko od EU i koliko je kod nas primena zakona na niskom nivou. .

Po struci sam Master zaštite životne sredine, ali sam bolji sa astronomijom!

Reče jednom čika Albert:

– “Dve stvari su beskonačne, svemir i ljudska glupost, mada za ovo prvo nisam siguran.

Ovo, uz sve napore, nikako ne može da se ospori.

Kontakt:

pedja@adbor.org

————————————————————————————-

Baner za sve one koji žele da pruže podršku: