Posle dužeg vremena razmišljanja odlučio sam da napravim svoj blog. Do danas sam pisao naučno-popularne tekstove i objavljivao ih na mnogim sajtovima, a pre svega na sajtu Milana Miloševića, svet nauke. Pored ovog neki radovi su objavljeni na sajtu viva-fizika, astronomski magazin i na sajt astronomskog udruženja „Eureka“ iz Kruševca.

Moj blog zove se Eureka kutak. Ovaj naziv sam izabrao jer od kako sam napisao rad o Arhimedu i njegovom blistavom umu dobio sam želju da maksimalno iskoristim termin Eureka koji je ovaj čuveni naučnik u svoje vreme izgovorio. Možete da pretpostavite koje dao naziv kruševačkom astronomskom društvu. Inače na svom blogu objavljivaću pre svega svoje tekstove i truditi se da ih bude što više. Biće tekstova iz astronomije, ekonomije, ekonofizike i fizike, ali i tekstova koji predstavljaju najave zanimljivih događaja u svetu nauke, takođe i izveštaja sa raznih manifestacija na koje ću učestvovati i koje će se održati u Srbiji. Posebno sam izdvojio stranice za astronomije, ekonofiziku, fiziku i ekonomiju gde ću okačiti linkove ka svojim člancima koji bi trebali da čine celinu stranica koje sam naveo.

Trenutno se bavim održavanjem sajta AU „Eureke“, pišem nove projekte na koje bih trebao da učestvujem i popunjavam aplikacije za nove događaje, kao što je noć istraživača u Novom Sadu. Trenutno mi je ostao još jedan ispit i diplomski rad da završim Ekonomski fakultet u Nišu, ali i da položim prijemni za PMF u Nišu i upišem fiziku na istom. Na taj način  lično smatram da ću se dobro usmeriti ka ekonofizici i astronomiji i doći do potrebnog seta „alata“ da bih mogao uspešno da se bavim ovim naukama. Takođe očekuje me i XVI Nacionalna konferencija astronoma Srbije i dva rada koja trebam da dovršim. Otrkiću vam sadržaj radova čim budu gotovi i prihvaćeni za konferenciju, ali imaju veze sa astronomijom u Kruševcu i astronomijom preko interneta. Inače iz astronomije najviše se bavim posmatračkom astronomijom i puno eksperimentišem sa astrofotografijom. Uskoro očekujem novu opremu koja će mi pomoći da pređem na ozbiljniju astronomiju, tj. fotometrijsku analizu. Iz ekonomije i ekonofizike najveću pažnju mi zaokuplja distribucija bogatstva i modeli koji se za distribuciju primenjuju. Uskoro ću napisati i diplomski na ovu temu i još jedan naučni rad. Naravno više o ovome na mom blogu J

U julu će biti astronomski kamp na Letenci, tako da spremam jedno kraće predavanje na temu „Ekonomija znanja – zašto nam je nauka važna“ ali održaću ovo predavanje i nakon Letenke po drugim mestima kada mi vreme i drugi faktori dozvole to.

 

Ukoliko želite da se više informišete o ekonomiji, ekonofizici i Eureci možete mi pisati na adresu eurekakutak@gmail.com ili da posetite moj blog na adresi www.eurekakutak.blogspot.com i pogledate članke koje budem publikovao.

 

Autor: Zoran Tomić iz Kruševca