Autor: Momčilo Mrčković

Nedelja. 17jul, 9-11h na talasima Radio Pančeva.
Naša radio emisija za popularizaciju i promociju nauke  Globus je dogurala  do cifre 50.
Trudili smo se i ovog puta da spremimo interesantne priloge.
Slušaćemo profesora Muhameda Muminovića (vidi  http://static.astronomija.co.rs/razno/astronomi/muminovic/intervju1203.htm)   ,interesuju nas planovi AD Orion iz Sarajeva.
Od Ervina Adrovića saznajemo  za veliki astronomski događaj u BIH, 7 dana astronomije u Tuzli. Ervin je predsednik astronomskog društva Plejade.
Slušamo jedno lepo predavanje prof.dr Danka Bosanca(vidi http://www.irb.hr/users/bosanac/) iz Zagreba. Profesor  je prvi čovek Hrvatskog astronomskog društva.
Od Saše Zorkića, saznajemo ko su ovogodišnji gosti Letenke. Saša je predsednik AD Lira i urednik Astronomskog magazina.
Od Zorana Tomića iz Kruševca, saznajemo za Astronomiju iz fotelje.
Radan Mitrović je član Skopskog astronomskog društva, Radan nam priča karakteristike teleskopa koji poseduje(vidi.http://www.astronomija.co.rs/astronomski-kamp/2964-ak-letenka-2010-stie-godzila.html)
Upoznaćemo teslijanca i pronalazača Gorana Marjanovića i Dragana Radenovića,  jedinog vajara  iz Srbije koji je radio skulpturu Nikole Tesle.
Biće i priloga o obeležavanju rođendana Nikole Tesle kod nas i u Americi.

Završio sam razgovor sa Radanom Mitrovićem iz Skoplja i stiže mi mail:
Postovani gospodine Mrckovicu,

Zauvaljujem vam u ime Tesla Naucne Fondacije iz Filadelfije na Vasem pozrtvovanom radu i propagiranju dela/rodjendana velikog genija.Vas doprinos je posebno znacajan na spajanju svih Tesla organizacija po svetu i molim da nastavite sa istim.Takodje nam je posebno drago kada smo saznali da ste Vi licno organizovali Tesla manifestacije u Jabuci .
Na sastanku upravnog odbora Tesline Naucne Fondacije doneta je odluka da se;”Emisiji Globus” Radio Panceva i Vama licno i Suzani dodele plakete za izuzetno zalaganje .
Srdacno Vas pozdravljam i molim da nastavite sa dobrim radom.

Nikola Lonchar
Predsednik/Osnivac
Tesla Naucna fondacija Phila
http://www.teslasciencefoundation.org/
www.NikolaTeslaClub.com
www.NikolaLonchar.com

Kako je počelo? na Petrovaradinu smo se okupili 19.11. 2009 sa željom da formiramo Savez astronomskih društava Vojvodine. Dok sam sa Jankom Mravikom čekao formulare za potpis, pomislio sam, kako bi bilo dobro kada se ne viđamo često da se bar više puta u toku godine čujemo. Tada se rodila ideja o radio emisiji Globus.
Otišao sam kod urednika Radio Pančeva, Dragana Milenkovića i izneo o ideju o emisiji koja bi donosila vesti iz svih društava u regionu. Posle samo 15 minuta razgovora, dobio sam pristanak da vodim jednu takvu radio emisiju.
Primetio sam da se ljubitelji najstarije nauke malo poznaju i da se slušaocima sviđa kada puštam priloge iz Bosne i Hrvatske, zato mi je imperativ da bude više priloga iz regiona.. Obične ljude nenavniknute na ovakve informacije, brzo zainteresuje:  ko je predsednik Hrvatskog astronomskog društva,  ko radi u Planetariju Tehničkog muzeja,  kako se zove urednik urednik najpopularnijeg astronomskog sajta u Hrvatskoj..
Prijatelji iz Hrvatske su  mi uvek izlazili u susret, imam utisak da su želeli da mi pomognu
Gostovanje Nataše Stanić ili prilozi sa Ivanom Horvat su uvek izazivali veliku pažnju.
Od samog početka sam imao podršku Saše Zorkića,  Milana Miloševića,  Zorana Tomića a sada i Predraga Agatonovića iz AD Bor.
Naš najvredniji saradnik  je Zoran Tomić iz AD Eureka.
Najverniji slušaoci su: Isa Šarić iz Cazina kod Bihaća i Ervin Adrović iz Tuzle.
Sada razmišljam o zajedničkoj  radio emisiju sa drugarima iz društava u ovom delu Evrope. Držite mi palčeve da uspem.

Program Radio Pančeva se jednostavno može slušati u svim delovima sveta:
http://rtvpancevo.rs/Radio/onLine-radio/uzivo-radio-panevo.html
Za područje Južnog Banata i Beograda sa okolinom, program našeg regionalnog radija se može slušati preko fm prijemnika, na frekvenciji, 92.1 MHz
Iz grada na Tamišu Suzana Anna Holevas i Momčilo Mrčković