Večeras sam našao malo slobodnog vremena i čvrsto rešio da postavim teleskop i malo pogledam susedne zvezdane gradove. Nebo je bilo vedro, nikad bolje, barem njegov istočni deo, kao i malo severnog i južnog koji su meni dostupni sa posmatračkog mesta (terasa).

Montiranje opreme je trajalo 10 – 12 minuta i sve je bilo spremno. Zatim sam sam hteo da potražim Jupiter i na njemu podesim okular i tražioc, ali nema Jupitera, a malopre je bio tu. Nebo potpuno oblačno. Kako? Nisam siguran!🙂

Solidno razočaran otvorim sajt za vremensku prognozu da bi video da li će se oblaci razići, a kad tamo čudo. Nebo iznad moje glave je za subotu od 00:00 pa 24:00 bez bilo kakvog oblaka (slika na dnu teksta).🙂 Nakon 2 sata čekanja i dalje oblačno, ali se vidi po neki deo neba. Svetlosno zagađenje, naravno, ogromno, tako da od zvezdanih gradova (galaksija) nije bilo ništa, ali tu su zvezdana jata.

Jedino vidljivo

Kroz rupe u oblacima uspeo sam samo da “uhvatim” maglinu M42 u Orionu, zbijeno zvezdano jato M35 u Blizancima, zbijno zvezdano jato M37 u Kočijašu i na brzinu bačen pogled na zvezdu Sirijus i Betelgez. Brzo nakon toga su opet naišli oblaci i prekrili i ono malo neba što je bilo zanimljivo za posmatranje.

Sledi pakovanje opreme…

Prognoza zna da prevari