Tokom fotografisanja Marsa, Venere i Meseca nakon zalaska Sunca napravljeno je 20-ak fotografija. Mislio sam da je

Neptun - Credit: NASA, ESA and the Hubble Heritage Team (STScI/AURA)

Neptun – Credit: NASA, ESA and the Hubble Heritage Team (STScI/AURA)

teško izvodljivo da se i Neptun nađe na njima jer mu je magnituda bila 7,93 i još uvek nije bio potpuni mrak.

Međutim, odabrao sam poslednju fotografiju iz niza koja je snimljena u 17:35 i probao na njoj da nađem Neptun. Kropovao sam sliku i obradom izvlačio detalje. Na njoj sam video nešto na mestu gde bi trebao da bude ova planeta. Upoređivanjem objekata u Stellariumu bio sam siguran da jeste Neptun.

Slika je lošeg kvaliteta zbog velikog kropa, a planete i zvezde su izduženog oblika zahvaljujući ekspoziciji od 16 sekundi. Planeta prečnika od skoro 50 000 km i udaljena od nas oko 4,5 milijardi km na ovoj slici je crtica u crvenom okviru:

Neptun "u blizini" Marsa (02.01.2017)

Neptun “u blizini” Marsa (02.01.2017)

Fotografija je napravljena Nikonom D5100 i objektivom 18-55 mm. Naravno da bi sve bolje izgledalo sa boljim objektivom, ali… 🙂

Ispod je jedna od 20 fotografija koja je uspela, a snimljena je 02.01.2017. god. u 17:15.

Mars, Venera and Moon