30 thoughts on “Stigao novi ljubimac ;)

  1. Zoran pocetnik

    ima jedan problem, sada ne salju uz teleskop 2x barlovo, nego mi je on preporucio da kasnije uzmem 2,5x, malo mi je to bezveze, ali videcu, zalepio sam da uzmem samo treba da pozovem

  2. Nikakav problem.

    Sva oprema koja ti stigne iz TC-a je dovoljna za početak za posmatranje.
    Barlow 2X sam dobio uz teleskop, kao i okulare od 10 i 25 mm, a takođe i tražioc 6×50.

    Jedino bi preporučio red dot tražioc, jer stvarno olakšava posao za potragu već poznatih objekata. Odnosno onih za koje znaš tačno mesto na nebu.
    Kolimator je dobar jer je u pitanju njutn i kad tad ćeš morati da kolimiraš, a možda od okulara da uzmeš neki od 6 mm. Mada ćeš vremenom videti šta ti je potrebno. Apetiti nenormalno rastu u astronomiji! 🙂

    Što se tiče posmatranja to bi bilo to.

    Ukoliko imaš neki bolji fotoaparat možeš i da motorizuješ montažu, ali moja preporuka je uvek da za astrofoto treba jača montaža. EQ3 je klimava za to, ali nije nemoguće.

    Siguran sam da će ti se javiti sopstvene ideje već nakon nekoliko posmatranja.

  3. Zoran pocetnik

    pedja ako ti nije problem da mi kazes sta mi je jos potrebno od pratece opreme, tj koje jos okulare nakdnadno da uzmem i barlowo socivo, a mozes i ostale stavke da navedes, ako ti nije tesko, cifre i nisu tako male, ali jedno po jedno pa se nakupu, pozzz

  4. Nema na čemu!
    Nećeš se pokajati za njutna 150/750, jer je za taj novac najbolji izbor.

    He he, zbunio si me sa ngc869 i 884 pošto je meni lakše da pamtim kao duplo jato ili Double cluster. 🙂

    A video si verovatno M31 – Andromeda galaksiju. Ovim teleskopom se lepo vidi njeno jezgro, a za spiralne krakove je ipak potrebna astrfotografija. Sa njim sam posmatrao mnoge galaksije i lepo se vide. Posebno sam oduševljen sa M81 i M82 kroz okular od 25mm kada su obe u vidnom polju.
    Ma da ti ne pričam…videćeš.

  5. Zoran pocetnik

    Pedja hvala na brzinskom odgovoru, najverovatnije cu i uzeti taj 150/750 samo da jos koji dinar skupim, a dok ga ne kupim, durbin ce mi pomoci u trazenju nekih objekata i planeta, znam da necu mnogo videti, za sada sam video malo blize plejadu, uspeo sam da nadjem ngc869, 884 i mislim da sam video m32 ili m31,

  6. Zdravo Zorane,

    Odgovoriću ukratko, a na sledećem linku je tekst gde je detaljnije objašnjeno i dosta može da pomogne kod kupovine teleskopa: https://svemir.wordpress.com/teleskopi/

    Teleskop 150/1000 je teleskop manje svetlosne moći od 150/750.
    f/5 (750:150=5) teleskopi su odlični za objekte dubokog neba (galaksije, magline zvezdana jata), dok su teleskopi f/6,6 (1000/150=6,6) bolji za planete i Mesec.

    Ipak 150/750 je najpopularniji amaterski teleskopi kod nas. Pored toga što je dobar za tamne objekte, uz barlow sočivo i planete mogu sasvim solidno da se posmatraju.
    Ukoliko njega kupiš nećeš zažaliti. A i EQ3 montaža koja uz njega ide je odlična za posmatranje. Za atrofotografiju je poželjnija bolja montaža.

    Celestron nije loša marka i ovaj teleskop koji si naveo je odličan za početak. Skywatcher je bolji, ali nije daleko od njega ni Celestron.

    A što se tiče durbina mislim da veće uvećanje ne bi bilo dobro, jer mu je i onako prečnik objektiva 50 mm. Najbolja slika se dobija kada je odnos uvećanja i objektiva veći.

  7. Zoran pocetnik

    Kako se pokazao taj teleskop sto imas posto si iskusan, a ja planiram da uzmem isto takav e sada ne znam sto je jeftiniji 150/1000 od tog 150/750, i jos jedno pitacnje ako moze sta mislis o celestronovom 130/600
    Inace trenutno imam ruski durbin 20*50, polako nalazim objekte( uz naravno eks. proglram stelarijum) i za sada sam video samo jupiter od planeta sa njegova vidljiva 4 satelita,
    da li postoji mogucnost da se na njega stavlja vece uvelicanje, da li dobijam nesto

    hvala i sajt je super

  8. Neizvodljivo je da se slika, jer ima mnogo. Sad sam proverio ovo što sam napisao i to je to. Samo pratiš opcije, klikneš na njih. Jedino prati opadajuće menije, jer neki nisu vidljivi na strani koja se otvori.

    A o Apofisu i još nekim asteroidima imaš ovde ukratako:

    http://news.discovery.com/space/asteroids-near-earth-objects-slide-show.html

    I ovde

    http://www.answers.com/asteroid+Apophis?gwp=11&ver=2.4.0.651&method=3

    I na nešem jeziku:

    http://static.astronomija.co.rs/suncsist/asteroidi/2004mn4/apophis.htm

  9. nikola

    Jel mozes da mi slikas kako to ide ? Nadjem ja tu opciju ali nesto komplikovano , ako nije problem bio bih jako zahvalan. Za asterod Apofis ako se ne varam , da li je istina sto se pise po sajtovima i mozete li mi reci nesto vise o njemu ?

  10. Otvoriš na desktopu šta želiš da snimaš, a zatim pritisneš dugme Print skreen (Prt Sc):

    Kad to uradim samo otvorim program Paint (ima ga u windows-u) i tu uradiš Paste (ctrl + v) na praznu površinu programa i onda sačuvam sliku. Kasnije je sređujem kako mi odgovara.

    A komete u programu ubacuješ preko opcije Pugins – Solar System Editor – Configure – Solar System – Import orbital elements in MPC format – Comets – Download a list of object from internet – Select Bookmark – MPC of observable comets i tu nađeš kometu ili komete i ubaciš u program.

    Mada dovoljno je da klikneš na prve nekoliko opcije i posle je lako.

  11. nikola

    Kako slikas desktop ? Preko telefona ili ? Ima strava opcija u programu , jel moguce preko njega videti i metore , komete ? jer koliko sam ja video , to je bio moj prvi meteor preko programa… super, kao uzivo 🙂

  12. Ne znam, nisam ni tražio tu opciju. Jednostavno uslikam desktop i kasnije sredim sliku.

    Pre nego što kupiš teleskop dobro bi bilo da poznaješ sazvežđa. Bez poznavanja istih teško ćeš se snalaziti. Nego ti lepo sada kreni da ljuštiš teorijsku astronomiju (naravno prvo škola, a astronomiju u slobodno vreme) i za nekoliko godina sve će doći na svoje. Ovo ti kažem jer si mlad i pravo je vreme za nauku, bilo da je astronomija ili neka druga.

    Evo kako sam ja sređivao slike za tekst:

    https://svemir.wordpress.com/2011/05/26/sta-mozete-videti-u-sazvezdu-orion/

    https://svemir.wordpress.com/2011/05/05/sazvezde-veliki-medved/

  13. nikola

    Stellarium da ovaj program sam skinuo , zakon je . Moze se uz njega dosta nauciti.Bice mi od koristi dok ne kupim teleskop. Da li se moze na tom programu , tj. da li ima opcija za slikanje ? hteo bih da uslikam saturna a ne mogu naci opciju . Jako je mocan program , strava je sto mozes videti preko njega kakve su zvezde sada , planete na kom polozaju , ekstra je :))

  14. Ovaj program ti je dovoljan:

    https://svemir.wordpress.com/2010/09/21/stellarium-program-za-upoznavanje-nocnog-neba/

    Upoznećeš lako sazvežđa i pratićeš raspored objekta na noćnom nebu u realnom vremenu, a i u bilo kom drugom vremenu.

    Što se tiče teleskopa važi pravilo što je veći i skuplji bolji je. Tako da ako želiš da se ozbiljnije baviš posmatranjem slobodno štedi i više ako možeš. Ali ovo što sam ti ja naveo kao izbor je ipak neki minimum.

  15. nikola

    Wow ima ih bas puno , nije ni cudo kada ja nocu vidim ih po nekoliko. Sad sam bio napolju da osmatram nebo i mogu reci da je bas zvezdano , lepo za osmatranje , eh jos da imam teleskop bilo bi bolje ali sve u svoje vreme.Poslusacu tvoj savet da bolje sakupim pare za 21.000 i to cu i uraditi. Hvala za link , posluzice. Skinuo sam program u 3D za posmatranje , koji je vec spomenut i nije los , svidja mi se 🙂 mada i Google Eart nije los. Moracu i njega da skinem.

  16. nikola

    Krecem u sakupljanju para , tako da cu bolje cekati da sakupim pa kupim onaj od 21.000 pa da lepo uzivam uz njega. E da sto sam zaboravio da pitam , sta je to sto leti na nebu , a ne treperi kao avion i izgleda kao zvezda samo sto se krece ? Bele boje …

  17. Dvogledom (zavisi koji) može se videti dosta toga. Veliki broj mesijeovih objekta,odnosno većina, Mesec i sl. Možda baš nećeš videti detalje na planetama, ali je za upoznavanje noćnog neba odličan.

    Moja preporuka je 10×50, a za njega treba i stalak jer zbog uvećanja od 10 puta slika drhti. Mada i oni su skupi, ali polovan možeš da nađeš sa pristojnom cenom.

    Kad sakupiš više novca (min oko 200 evra) možeš da počneš sa upoznavanjem noćnog neba.

  18. nikola

    hvala opet 🙂 xeex ja sam u srednjoj treca sam godina , nisam ja mislio da kupim odmah teleskop vec cu prvo sakupiti pare pa onda .Bolje da sakupim, sto vise pa da kupim bolje a sa dvogledom se moze videti koliko ? mislim daleko 🙂

  19. To ima je najjeftiniji u ponudi i kao što navode u objašnjenu bolji od onih koje si ti video. Ali sasvim malo. Okulari su im loši. Moguće je da se sa njim vide recimo Jupiter i Saturn i naravno Mesec. Koristi se i za posmatranje prirode.
    Nećeš moći sa njim da vidiš objekte kao što su galaksije ili magline. Plus je ahromat, tako da je on najlošiji od ponuđenih refraktora. U suštini refraktori su znato skuplji od reflektora, pa bi ti preporučio da obratiš pažnju na reflektore.

    Moj ti je predlog da uradiš ono što sam i ja. Odložiš kupovinu na neko vreme i odvojiš više para. To će ti svaki ljubitelj astronomije reći.

    Ovo bi ti bio neki minimum:

    http://www.teleskop.rs/teleskop/na-eq-montazi/114900-eq2-skywatcher

    http://www.teleskop.rs/teleskop/na-eq-montazi/130900-eq2-skywatcher

    Oni jesu, zbog žižne daljine bolji za planete, ali ćeš sa njima videti sve objekte iz mesijeovog kataloga.

    Možda premašuje tvoj budžet, ali pomisliš na moj slučaj i utešiš se. Još u srednjoj školi sam kukao za teleskop, a onda sam krenuo na studije i nikako nije bilo para za tako nešto. Tako da sam na svoj prvi teleskop čekao 10- ak godina. 🙂

    Međutim, ako ne planiraš da daješ veću sumu, uzmi onaj koji možeš, a kasnije ako te zainteresuje više kupićeš veći.

    Postoji još jedan savet koji astronomi daju nekome ko bi tek počeo sa posmatranjem. DVOGLED. Mnogo je bolji za početak od ovog teleskopa, lako je prenosiv i odličan za upoznavanje neba. Najmanje dve godine se nećeš odvajati od njega. Trebao bi da bude neki 10×50. Za njega možeš i da nađeš poseban stalak. Ima odličnih i na ovom sajtu teleskop centra.

  20. Moj predlog je da taj teleskop ne uzimaš nikako, jer on spada više u igračke nego u teleskope.
    Možda ćeš nekako moći da posmatraš Mesec i toliko.

    Evo kako se kreću cene njutnovih teleskopa na ekvatorijalnoj montaži:

    http://www.teleskop.rs/teleskop-katalog/newton-teleskopi/na-eq-montazi

    Mada proveri na netu, jer često se prodaju polovni teleskopi koji malo korišćeni.

    Pogledaj ove koje su na linku, pa ako imaš pitanje reci da ti detaljnije kažem.

  21. Teleskopi koji se prodaju po raznim radnjama i knjižarama su veoma loši. Optika ima je užasna. Kada ljudi kupe takve nazovimo teleskope, odmah se razočaraju i izgube volju da se zanimaju za astronomiju. Znam lično neke primere.

    Pri kupovini teleskopa se mora voditi računa šta ćeliš da gledaš; planete ili objekte dubokog neba. Takođe, najbitniji deo teleskopa je montaža. Ne može svaki tubus da se postavi na svaku montažu.

    Trenutno su najjeftiniji teleskopi koji vrede teleskopi njutnovog tipa. Za početnike postoji nekoliko jeftinijih varijanti, ali je prosek cena oko 20 000 din. Kvalitet optike jako zavisi od marke teleskopa. Optisan je potrebno zaobići, a Celestron može da prođe. Kod nas su najpopularniji SkyWatcher teleskopi i njihova optika.

    Pročitaj ovaj tekst i neke stvari će ti biti jasnije:

    https://svemir.wordpress.com/teleskopi/

    Ako ima još pitanja samo napred.

    1. nikola

      Hvala na brzom odgovoru , Koji biste mi savetovali da uzmem a da se ne razocaram ? Bio sam u nekim radnjama , i video sam neki za 6000 i nije skup e sad kakav on kvalitet ima ? A nasao sam i jedan u toj istoj radnji za 16500 i veci je od ovog …da li da uzmem taj za 6000 ? da li on dobar ?

    1. nikola

      Ljudi ja bih da kupim teleskop da li mozete dati savet koji je dobar i jeftiniji a da se moze lepo posmatrati nebo i planete ..ne nesto preterano..gledao sam u radnjama cene se krecu oko 6 hiljada pa na dalje ja bih uzeo za 6000 ali ne znam da li se lepo vidi sa njim nebo i zvezde….

  22. He he, zver. Ma daleko je od zveri, ali za iste pare najbolji je.
    Naravno da nije tajna, košta 40 000. Osnovna verzija.
    Kupovina dodataka će već biti zverska! 🙂

Leave a comment