Bacio pogled na Mesec

Dugo nisam posmatrao Mesec, pa sam sinoć rešio da postavim teleskop. Pošto je Mesec bio pun malo sam gledao, pa sklanjao pogled, pa ponovo gledao. Razlog je taj što instrument koji imam nije predviđen za posmatranje Meseca i planeta, već deep sky objekta. Teleskop je veće svetlosne moći pa jednostavno smeta očima kada se gleda toliko svetla koliko se odbija od Mesečeve površine sa Sunca u fazi punog Meseca.

Pored Meseca ništa drugo nije moglo da se posmatra osim Jupitera, a uslovi za posmatranje su bili užasni zbog stalnih požara ovih dana u okolini grada, kao i dima iz gradskih dimnjaka a na to ide jaka mesečina.

Na kraju sam uzeo običan digitalac koji je jedva dobar za dnevno slikanje, dok je za slikanje nebeskih tela…smešno je i komentarisati. 🙂 Ali sam ipak napravio nekoliko slika kroz okular, iz ruke. Zadimljena atmosfera je brisala i onako malo detalja koji se mogu videti ovim fotoaparatom. Slikanje Jupitera bi, naravno, bilo nešto kao astro humor, ali je posmatranje bilo u redu jer sam sačekao da zauzme povoljan položaj za posmatranje.

Evo fotografija na uvećanjima od 30x i 150x. Na 150x se vidi najpoznatiji krater “Tiho” (Tiho Brahe) koji je jako bled zbog dima koji se nalazio između teleskopa i Meseca. Slika na 75x uvećanja nikako nije mogla da se ubaci na sajt. Nemam pojma zašto.

Leave a comment